در باره ما

شرکت کرکس کیمیا یک شرکت سهامی خاص است که در سال ۱۳۶۷ ابتدا در تهران به ثبت رسید  بعدا این شرکت با فعالیت تولیدی در  شهرک صنعتی نطنز در نطنز با شماره ۱۲۷ به ثبت رسید .

موسس و بنیانگذار شرکت آقای مهندس سید محمد تقی بنی الحسینی بود  که فارغ التحصیل در مهندسی شیمی  در آن زمان از پلی تکنیک هامبورگ در آالمان غربی بوده و به وطن برگشته بود و تمایل بسیار زیادی به تولید داشت .

ایشان بر این عقیده بود که با ایجاد کار و بالابردن در امد ناخالص ملی می توان به استقلال و آزادی رسید . ایجاد کار مولد که  به وسیله آن ارز ش افزوده واقعی ایجاد شود را می توان به عنوان کار واقعی پذیرفت . در این صورت است که اینگونه ایجاد ثروت پشتوانه ارزش پول ملی خواهد بود وگرنه ایجاد ثروت از طریق مثلا دلالی اگر چه ایجاد ارزش افزوده دارد ولی نه تنها به بالا رفتن ارزش پول ملی کمک که نمی کند بلکه باعث از دست رفتن ارزش پول ملی می شود زیرا این فرم ارزش افزوده تورم زاست . لذا تمام هم و غم خویش را در جهت تولید به کار می گرفت .

 طرح های  زیادی  برای اجرا توسط ایشان ارائه می شد  ولی هریک به دلیلی غیر قابل اجرا می نمود . مثلا یکی  از طرح ها طرح تولید گرافیت از مازوت توسط  ایشان ارائه شد که می توانست با کمک دولت و یا سرمایه گذاری با بخش خصوصی قابل اجرا باشد  ولی به دلایل متعدد و شرایط موجود زمان خود هیج وقت اجرا نشد با اینکه به مرحله تولید آزمایشگاهی هم رسیده بود  و حتی کار شکنی هم شد . یا طرح تولید ژلاتین از استخوان حیوانی پس از تولید آزمایشگاهی و رسیدن به  مرحله موافقت اصولی در اجرا به خاطر درست نشدن وام  و کارشکنی های انجام شده در آن زمان با مشکل روبرو شد و سپس متوقف شد و به فراموشی سپرده شد .   طرح تولید ماده موثر سموم مثلا متوکسی کلر که در تولید سموم گیاهی و حشره کش ها استفاده می شود را که گفتند نیازی به تولید آن نیست و مملکت در ابن رمینه خود کفاست .

و طرح های بسیاری که در آنزمان توسط ایشان ارائه می شد و لی هر یک به دلیلی با شکست روبرو می شد .

کشور در آن زمان با کمبود های زیادی روبرو بود در هر زمینه ای می شد کار کرد فقط کارشکنی هایی که بعضا وجود داشت  مانع پیشرفت کار می شد و به خاطر همین هم بسیاری از اشخاص که تمایل زیادی به تولید داشتند در این مسیر یا نابود شدند و یا به .کناری رانده شدند .

سرانجام تصمیم به تولید محصولی گرفته شد که بتوان با امکانات شخصی و موجود به  تولید آن رسید و آن تولید چسب بود .  در زمینه تولید چسب هم می توان گفت که در آنزمان زمینه برای  تولید انواع چسب فراهم بود و ما هم چسب های مختلفی را تولید کردیم .  چسب همه  کاره – چسب کفاشی – چسب آب بندی واشر  – چسب سنگ – چسب پی وی سی و چسب کاغذ  را تولید کردیم ولی رفته رفته به دلایل مختلف  مانند واردات و تنوع محصولات در بازار  و خصوصا رکود اقتصادی  محصولات ما به دو نوع محصول محدود شد .

چسب های پی وی سی و چسب کاغذ  .