اهمیت و کاربرد چسب پی وی سی در صنعت

همه می دانند که هر ساختمان و یا محل کاری که ساخته می شود امکانات آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی جزو امکانات اصلی هستند و همینطور می دانند که اصولا هر کجا که آدم ها زندگی و یا کار می کنند فاضلآب تولید می کنند . پس انسانها فاضلاب تولید می کنند و کار گاه ها و کارخانه ها هم فاضلآب تولید می کنند و این از ضروریات است .

فاضلاب  هم باید کنترل شده فرایند شود . نمی شود همینطوری رها شود . فرایند شدن فاضلاب در همان محل تولید امکان پذیر نیست  بایستی به محلی به خصوص منتقل شود .

وسیله انتقال در اکثر محل ها لوله است . از لوله های فلزی به دلیل زنک زدگی استفاده نمی گردد . بهترین لوله که برای این منظور ساخته شده است و در صنعت مورد استقبال قرار گرفته است لوله از جنس پلی ونیل کلراید  است که در صنعت به آن لوله پی وی سی و در زبان محاوره پلیکا گفته می شود .

به نظر می رسد اولین لوله ای که به بازار آمد و معروف شد با نام تجاری پلیکا مشهور شد و هنوز از این نام استفاده می شود .

در صنعت  تولید کننده های  بسیاری این لوله ها را با کیفیت های قابل قبول تولید و به بازار عرضه می کنند.

این لوله های پی وی سی معمولا در ابعاد مختلف عرضه می گردند و به هنگام استفاده و لوله کشی به همدیگر به وسیله اتصالات که آنها هم از جنس پی وی سی هستند به همدیگر چسبانیده می شوند . یعنی به هنگام لوله کشی فاضلاب که با لوله پی وی سی انجام می شود لازم  است که لوله و بقیه قطعات به همدیگر چسبیده شوند و در این جا نمی توان از هر چسبی استفاده کرد .

چسب مخصوص این کار چسب پی وی سی است که درست عمل می کند و ما در بخش مربوطه به آن خواهیم پرداخت .